Journalists Found Guilty of Breaking into Privacy of Royal Family in Norway

Photo : Padraic Woods.

LATEST ARTICLES

The official 12-page complaint was pending review for about 3 months, and is named a historical, as this is the first case in which a claim to the scandalous publication were made on behalf of the whole Norwegian royal family not its individual members. 

The reason was the publication, accompanied by dozens of paparazzi shots, tracked down the heir to the throne – Prince Haakon Magnus and his wife and children on the beach of St. Barthelemy Caribbean island.

Surprisingly, this particular episode did not cause complaints from the supervisory authority of PFU. However, the Commission found that the employees of “Se og hør” in a number of other cases violated the Code of Ethics and for publishing incorrect information about expenses of Crown Prince and his wife and reprinting an interview with members of the royal family with poorly discernible link to the source. 

In addition, the invasion of privacy was recognized when the photographer took pictures of participants of the ceremony on the occasion of the 75th anniversary of Queen Sonja over the wall of the Royal Palace.

The press service of the Royal Palace noted that the representatives of the ruling family welcome the decision of the commission.

Comments