På lik linje med andre nettcasinoer, har Unibet gjennom lang tid inngått sponsoravtaler med norske kjendiser som en del av markedsføringen sin. Dette har dog ikke vært helt knirkefritt, med bakgrunn i at Norge har noen av de strengeste reglene i verden når det kommer til pengespill. Likevel har disse avtalene blitt en viktig del av plattformens vekst i Norge, og mange Norske spillere bruker i dag Unibet som sin foretrukne plattform.
Uninbet er en plattform som tilbyr spillere tipping, sportsbetting, online casino, poker og en rekke andre spill, noe som har gjort ambassadørenes avtaler med Unibet til noe man har diskutert mye i Norske medier. Fordi man i Norge har forbud mot pengespill, fordi Norsk Tipping har monopol, har det blitt sett på som et problem at norske profiler har frontet utenlandske nettcasinoer i Norge. Her er tre av de mest populære norske ambassadørene som har samarbeidet, eller inngått sponsoravtaler, med Unibet, og tatt del i plattformens vekst på det norske markedet.
Morten Langli
Blant de mange, nevneverdige profilene som Unibet har samarbeidet med, er Morten Langli et av de navnene som virkelig har utmerket seg. De tre årene samarbeidet var ment å vare endte opp med å telle hele seks år i stedet for, og ble kun avsluttet fordi Langli ville fokusere på andre prosjekter. Begge parter var veldig fornøyde med samarbeidet, og dette er det mange gode grunner til.
Langli ble nemlig blant annet en viktig brikke som var essensiell for å bygge opp Unibets eksperttips og ikke minst profil i Norge. Her ble mottoet “Av spillere – for spillere” etablert, og Langlis tilstedeværelse som ambassadør hos Unibet, var viktig for den posisjonen de til slutt endte opp med å få på det norske markedet. Men han er ikke den eneste nordmannen som har gjort inntrykk.
Magnus Carlsen
For snart to år siden offentliggjorde Unibet at de hadde inngått en toårig global avtale med Magnus Carlsen, som er den norske verdensmesteren i sjakk. Dette var et samarbeid som innebar at Unibet ble Carlsens hovedsponsor i 2020 og 2021, og i forbindelse med avtalen ble det lansert en podkast der Magnus Barstad, Morten Langli og Magnus Carlsen ville ha for seg sport og spill, kalt Løperekka. Det å få rollen som Unibets nye ekspert var hermed en mulighet Carlsen fikk, og med dette kom en mulighet til å snakke mer direkte til den økende skaren av spillere.
Den store oppmerksomheten rundt Carlsens prestasjoner i sjakk-turneringene gjorde han til en opplagt kandidat til en sponsoravtale, samtidig som at Carlsens interesse for oddstipping gjorde Unibet til en opplagt samarbeidspartner for han.
Ronny Johnsen
Den norske Manchester United-spilleren Ronny Johnsen var også ambassadør for Unibet, og var en viktig del av de reklamene Unibet gjorde rundt år 2012. Faktisk er heller ikke Ronny Johnsen den eneste norske stjernen på Manchester United, noe som styrker relasjonen enda mer.
Store fotballspillere og andre profiler innenfor sportsverdenen gjør det spesielt godt som ambassadører for plattformer som Unibet, fordi sammenhengen mellom sport og spill er sterk.